Oekraïne; Rusland gooit meer bommen op Oekraïne.

Maandag 11 november hebben wij uw donaties voor de 24ste keer afgeleverd.

Wist u dat;

  • 6 miljoen vluchtelingen uit Oekraïne in Europa staan geregistreerd.
  • Er 3,7 miljoen mensen in Oekraïne zijn ontheemd.
  • 14,6 miljoen mensen in Oekraïne humanitaire hulp nodig hebben.

Deze getallen zijn meer dan het aantal inwoners in Nederland.

Steeds meer mensen in Oekraïne zijn gedwongen zich meer Westwaarts te verplaatsen.

Dit omdat de aanvallen vanuit Rusland heviger worden.

Wij hebben met hen te doen, u ook?

Het lijkt erop dat Rusland niet tot inkeer komt.

Lijkt er ook op dat onze Westerse wereld de oorlog vooralsnog niet kan stoppen.

Dat ondanks de Verenigde Naties die na WO11 is opgericht onder het motto; ‘Dit nooit weer’.

Is heel triest te blijven ervaren hoe Oekraïners worden opgejaagd.

Moeten huis en haard verlaten met weinig tot niets.

Daarom blijven wij u vragen te doneren voor zover mogelijk. Misschien een suggestie uw omgeving te vragen.

In gesprekken met buren, vrienden en familie. Ongetwijfeld kunnen die ook helpen met o.a.;

  • Slaapzakken en dekbedden daar is een chronisch gebrek aan.
  • KLEDING; Winterjassen, skibroeken en skipakken voor heren, dames en kinderen, maar ook ondergoed en sokken en T-shirts.
  • Medisch materiaal en overige spullen voor mensen op de vlucht en in nood.
  • Spullen wat nodig is bij verwondingen, verzorging en hulp van gewonden.
  • Voedsel maar wel houdbaar.
  • (Nood)aggregaten, klein en groot. Misschien staat er nog een in uw schuur!
    • Graag extra aandacht voor BRUIKBAARHEID.
  • Financiële hulp in vorm van donatie met name voor o.a. de transportkosten die nu extra hoog zijn.
  • Geld overmaken kan op; Rabo: IBAN NL07RABO 0126264635
  • Inleveren van uw donaties kan bij het secretariaat in het Parochiehuis van Joannes de Doper kerk.
  • Het secretariaat is beschikbaar van maandag t/m vrijdag vanaf 09.00uur tot 12.00uur.
  • Als u zich meld doet het secretariaat de garage open alwaar uw spullen worden verzameld.